نظریه سرنگ زیرپوستی

بر اساس این نظریه، رسانه تاثیر مستقیم و بی‌واسطه بر مخاطب دارد. این نظریه مخاطب را «توده همگن» فرض می‌کند که آنچه را که رسانه به تصویر می‌کشد بدون زیر سؤال بردن محتوا باور می‌کند.

🔻در مدل سرنگ زیرپوستی درگیری مخاطب کم است. بنابراین، پیام‌های رسانه‌ای مستقیماً به مخاطبان «تزریق» می‌شوند تا افکارشان را دستکاری کنند یا آنها را وادار کنند به روش‌های خاصی عمل کنند.

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *